یووی نت
Crypto Mining

بهترین ارزدیجیتال برای ماین 2022

ارزهای دیجیتال یا Cryptocurrency ها چند سالیه که حسابی پرطرفدار شده به لطف سیستم پرداخت غیر متمرکز و غیرقابل تحریمی بعضی ازین ارز ها ، به ابزار پرداخت جدایی ناپذیری در زندگی ما تبدیل شده تو این پست 10 تا از بهترین ارز های دیجیتال برای ماین در سال 2022 رو برسی میکنیم . انواع ماین ها و یعالمه چیز باحال دیگه مثل قطعات مورد استفاده و اینکه رایزر چیه ریگ چیه هم توضیح میدیم .

بهترین ارزدیجیتال برای ماین کدام است ؟

قبل از اون برای این مورد چند نکته رو حتما در نظر داشته باشید :

  1. تعداد صرافی های حمایت کننده از سکه ( تعداد لیست شدن های اون کوین در صرافی ها )
  2. امکان خروج به فیات تبدیل به پول های رایج کشور خودتون

RavenCoin (RVN) – 1 ریون کوین

این ارز دیجیتال در 3 ژانویه 2018 (در نهمین سالگرد بیت کوین) راه اندازی شد. این سکه به گونه ای طراحی شده است که امکان پرداخت های فوری را به صورت یکپارچه فراهم کند. در سال 2019، توسعه دهندگان این سکه را با ویژگی های باشکوهی مانند پیام رسانی فعال، کیف پول موبایل با عبارت seed، سازگاری بهتر، با RVN و غیره به نمایش گذاشتند.

هدف اصلی RavenCoin ایجاد یک بلاک چین بهینه سازی شده برای انتقال دارایی ها از فردی به فرد دیگر است. دلیل اصلی توصیه به ماینرها استفاده از الگوریتم X16R و پروتکل KawPoW است.

از نظر انتقال دارایی بر اساس اتریوم و بیت کوین است. مجموع عرضه سکه RavenCoin 21 میلیارد و ارزش بازار آن بیش از 189 میلیون دلار است

الگوریتم: اثبات کار
قیمت فعلی : 0.017863 دلار
عملکرد هش: X16R
پاداش استخراج بلوک: 5000 RVN بزودی 2500 میشه

دراینجا جدولی میبینید که مناسب ترین ارزهای دیجیتال درسال 2022 برای ماینینگ طبق این منبع آورده شده .

Bitcoin BlockchainCloud and ASIC miningcoinECOS
Ethereum BlockchinaGpu and ASIC mining ethETH
Vertcoin blockchainGPU and FPGA miningcoinVertcoin
Grin blockchainGPU and FPGA miningarzGrin
Monero blockchainCpu and Gpu miningmoneroMonero
ZCash blockchainGPU miningzcashZCash
Raven blockchainGPU miningrvnRavencoin

انواع روش های ماینینگ ؟

ببینید چندین روش برای ماین وجود داره حتی نوعی ماین با مودم های مخصوص هم وجود داره مثل ارز هلیوم یا HNT که با امواج سرو کار داره ولی به طور کلی مرسوم ترین هاشو باهم دیگه برسی میکنیم .

CPU Mining

استخراج با سیپیو نوعی استخراج مبتنی با پردازنده هست ولی این روز ها حدودا منسوخ شده ، چرا ؟ چون که قدرت پردازشی شبکه به لطف ASIC ها و پردازنده های گرافیکی به حدی شده که CPU توان رقابت نداره

  • به شدت کند است میانگین
  • میانگین هشریت پایین 0.7/MH
  • مصرف برق بالا نسبت به هش
  • همینطور بخاطر قدرت کم امکان داره موقع امضای تراکنش فردی با قدرت بیشتر زودتر از شما انجام دهد و عمل شما بلاک هارو نصفه کار تکمیل کنید ( البته خوب استخر ها همیشه این مورد رو اکثرا پوشش میدا )

GPU Mining

این ماینینگ مبتنی بر کارت گرافیک است. همون کارت گرافیک رایانه شما که برای بازی یا کارای گرافیکی استفاده میشه هست.ماینرهای GPU انعطاف پذیر هستند و پتانسیل استخراج ارزهای دیجیتال مختلف را دارند. این به شما امکان می دهد تا در صورت نزولی یا صعودی بودن بازار، بین سکه ها جابجا شوید.

  • نقطه ضعف اصلی استخراج GPU این است که در مقایسه با ASIC انرژی زیادی مصرف می کند. علاوه بر این، شامل محاسبات پیچیده است.
  • همچنین ممکن است لازم باشد صبور باشید زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا سرمایه اولیه خود را جبران کنید.

ASIC Mining

استخراج با ASIC بر روی الگوریتم های خاصی کار می کند. با هدف ماینینگ کریپتوکارنسی، این کار بر روی تجهیزات ویژه انجام می شود. Asic یا ایسیک یا اسیک هم میگن بعضیا یه دستگاهی که مخصوصا واسه محاسبه الگوریتم های شبکه های مختلف ارزدیجیتال ساخته شده مثلا شبکه اتریوم با الگوریتم Ethash ساخته شده و موقع گرفتن آسیک به نوع الگوریتم های پشتیبانی کننده دقت کنید.

Hard Mining

هارد ماینینگ که نمونش میشه از ارز چیا Chia نام برد هنوز نتونسته شبکه بزرگی خلق کنه و ازونجایی که پروژه موفقی وجود نداره تو این مورد توضیح خاصی درموردش اماده نکردم متاسفانه .

Chia net space
وضعیت شبکه چیا که وسعت شبکه به صورت نزولی درحال کاهش هست

انواع روش های ماین Crypto Mining Method

استخراج ارز های دیجیتال با 3 روش مختلف انجام میشه

انفرادی Solo Mining

همانطور که از اسمش پیداست، این ماینینگ تنهایی هست بدون استخر ماینینگ که پس از خرید تجهیزات خود، می توانید در آن کار کنید. ماینرهای solo یا انفرادی به ماینرهای دیگر وابسته نیستند و هر بار که یک بلاک رو حل میکنند یک سکه جدید رو پاداش میگیرند ( ولی solo در ارزهایی که شبکه بزرگی دارند جواب نمیده مگر اینکه شما از توان بسیار زیاد سخت افزاری برخورد دار باشید که ملزم سرمایه گزاریه بالایی هست .

استخر ماینینگ Pool Mining

ماین به صورت دسته جمعی یا ماین با استخر ماینی هست که افراد با اشتراک گذاری توان سخت افزاری سعی در حل معادله یک بلاک برای تایید تراکنش دارند به این صورت که بعد دریافت پاداش ( پاداش بین اعضای استخر با توجه به میزان هشریت یا قدرت پردازشی که هرکس در اختیار استخر گذاشته تقسیم میشه .

از طریق این سایت miningpoolstats میتونین بهترین استخر های هر ارز رو باتوجه به تعداد اعضای فعال اون و تعداد بلاک و جوایز دریافتی پیدا کنین کافیه که تو سرچ بار این سایت طبق تصویر زیر ارز مورد نظرتون رو سرچ کنید . و حتی طبق الگوریتم شبکه فیلتر کنید تا بهترین استخر برای هر شبکه ی هر ارز رو پیدا کنید .

ارزدیجیتال minerstats
برای مثال ما استخر های موجود اتریوم با الگوریتم ETHASH رو اینجا میبینیم به همراه جزئیات

ماینینگ ابری Cloud Mining

Cloud Mining کاملا چیز مضحکی هست پیشنهاد میشه اصلا پیگیر نشید ماین ابری یچیزیه که اکثر موارد جعلی هست .

دوتا لغت پر تکرار دنیای ماین Rig و Proof of Work

ریگ ماینینگ Mining Rig

ریگ ماینینگ یعنی ترکیبی از CPU، GPU و تراشه های دیگه است که با هم کار می کنند. مثلا تو یک مادر برد 8 تا کارت گرافیک همزمان در حال کار میتونن باهم دیگه باشند . اینطور نیاز نیست که برای هر کارت 1 مادر برد یا اجزای دیگه بخریم چون عقلانی نیست و مثلا قطعاتی مثلا تو ماین با گرافیک قطعاتی مثل RAM و CPU نیاز به قدرت چندانی ندارند و حتی با رم DDR3 در اکثر مواقع کار راه میافته . شاید اکثر مواقع کلمه ای بنام رایزر رو شنیدید اما رایزر چیه ؟

اثبات کار Proof of Work

اثبات کار در مورد امنیت هر ارز دیجیتال که با این سازوکار کار میکند بسیار مهم است. این به این دلیل است که تقلب در شبکه کریپتو را بسیار سخت و ! تقریبا ! در شبکه های بزرگ غیرممکن می کند. اثبات کار، فرآیند حدس زدن هش است و یک ویژگی امنیتی ضروری برای اکثر شبکه های بلاک چین است. البته اتریوم درحال تغییر این فرایند در شبکه خود به اثبات سهام هست .

رایزر Riser چیست ؟

کابل رابط برای اتصال کار گرافیک تو بیرون کیس استفاده میشه اجزاش چطوریه ؟

  • سوکت برق ۶ پین داره برا برقش
  • کابل usb3 داره که سر اون PCIe x1 هست که اون رو باید داخل اسلات PCIe x1 پس تعداد اسلات PCIe x1 مادربردتون رو چک کنید .
  • خروجی این رایزر هم اسلات PCIe x16 هست که گرافیک روش سوار میشه
رایزر

خوب ببینین اسلات PCIe x16 که این روزا اکثرا نسل 3 و 4 این اسلات ها در کارت گرافیک ها استفاده میشه از PCIe x1 برای مثال برا کارت شبکه استفاده میشه . برا بقیه مواردم استفاده گوناگون داره برا انواع مبدل و .. استفاده داره

PCIe
تصویری از اسلات های مختلف توسعه یا PCIe

ازین که وقت ارزشمندتون رو صرف خوندن این پست گذاشتید ممنونم این پست صرفا جهت اطلاعات عمومی بوده و هیچ گونه جنبه توصیه به سرمایه گذاری در هیچ کدوم از ارزها یا صنعت ماینینگ رو نداشته امیدوارم بدردتون خورده باشه بدرود .

فهرست مطالب

ساند افکت

ویدیو افکت

مطالب بیشتر
مشترک شدن
اطلاعیه
0 نظرات
بازخورد داخلی
دیدن همه نظرات

برای دسترسی رایگان لطفا ثبت نام کنید

لطفا بعد از کلیک روی لینک فعال سازی ارسال شده وارد شوید